Mavi Okyanus

Mavi Okyanus Stratejisi
W. Chan Kim & Renée Mauborgne

Klasik rekabet ortamını “kızıl okyanus” olarak tanımlayan Mauborgne ve Kim’e göre, yeni dönemde iş dünyasında rekabetten uzak (ya da rekabet ötesi) alanlar, yani “mavi okyanuslar” önem kazanıyor. Kitap, bu mavi okyanusların nasıl yaratılacağını ve başarının nasıl sürekli hale getirileceğini teorik ve pratik olarak anlatıyor.

Orijinali Harvard Business School Press tarafından basılan kitap altı ay içinde Amerika ve Avrupa’da “bestseller”!
2005’in En İyi 10 Kitabı, Amazon.com
2005’in En İyi Strateji + İş Kitabı, Amazon.com
En İyi İş Kitabı, 2005 Frankfurt Kitap Fuarı
Bestseller, Wall Street Journal
Bestseller, BusinessWeek
National Bestseller, ABD
Harvard Business School Press, En Çok Dilde Yayınlanan Kitap Rekoru

“Kim ve Mauborgne’nin stratejileri sadece orijinal değil, aynı zamanda da pratik. Şirketimiz bunları kullandı ve güçlü sonuçlar elde etti. Yazarlar geleceği kazanmak için yeni ve cesur bir yolun haritasını çiziyorlar.”
Patrick Snowball

“Mavi Okyanus Stratejisi’ni okuduktan sonra rekabete bakış şekliniz değişecektir. Kim ve Mauborgne, kavgacı değil, yaratıcı yaklaşıma sahip bir stratejinin izlenmesi için ikna edici kanıtlar sunmaktadırlar.”
Carlos Ghosn

“Bu okunması gereken son derecede değerli bir kitaptır. Saat, şarap, çimento, bilgisayar, otomobil ve hatta sirk gibi farklı alanlarda faaliyet gösteren şirketlerin deneyimlerini inceleyerek, gelecek stratejilerinin geliştirilmesine yeni bir ışık tutmaktadır.”
Nicolas G. Hayek