Degistirmeden Once Gelistirin

Değiştirmeden Önce Geliştirin
Sergio Zyman

Kitapları en çok satan pazarlama uzmanlarından biri olan Sergio Zyman’a göre, birçok şirket problemlerini çözmek için kökten değişiklik yapmaya çok fazla güveniyor. Ne zaman bir marka veya iş yaşlansa ya da yorulsa, ilk yapılan şey onu parçalamak ve yeni bir şeyle en başından başlamak oluyor. Kulağa hoş gelse de, çoğunlukla sadece bununla başarı sağlanamıyor. Coca-Cola’nın başarısız New Coke lansmanı zamanında şirketin pazarlama yöneticisi olan Zyman, bunu herkesten iyi biliyor.

Peki alternatif nedir? Zyman kökten değişiklik yerine yenilenmenin gücünü öneriyor. Var olan markalarınızın, ürünlerinizin ve öz yetkinliklerinizin ruhunu yeniden ele geçirin ve sizi büyüten şeyleri daha fazla yapın. Örneğin, Coca-Cola’nın özü; orijinallik, süreklilik ve sağlamlık üzerine kurulmuştur ama New Coke bu üç değeri zayıflattı. Geçmişe bakacak olursak, birçok yönetici köklü değişikliklerden o kadar çok etkileniyor ki ıslak tuvalet kağıdı ya da dumansız sigara gibi satılmayacak fikirlerle ortaya çıkıyorlar.

Değiştirmeden Önce Geliştirin kitabıyla Zyman, yöneticilere pazarlama stratejilerini canlandıracak ve büyüme oranlarını yükseltecek araçları anlatıyor. Bu kitap, geleneksel iş tanımına meydan okuyacak ve şirketleri daha akıllı kararlar vermeye sürükleyecektir.